loading...
فروشگاه نقره و سنگ های قیمتی
هانی خیابانی تنها بازدید : 23 یکشنبه 26 بهمن 1399 نظرات (0)

با عرض سلام و خسته نباشید. در این مقاله می خواهیم به بررسی تاریخ دقیق شرف الشمس 1400 و خواص شرف شمس بپردازیم. برای نحوه سفارش شرف الشمس به نام تا انتهای این مقاله همراه ما باشید ... 

شرف الشمس 1400 چیست و چگونه سفارش دهیم ؟

19 فروردین ماه روز شرف الشمس می باشد که توسط تقویم های نجومی (calendar) و راجع به این روز توجهات زیادی است و اعمال و آداب ویژه برای این روز بیان شده است و در منابع ذکر و دعا بیان شده است که: سالی یکبار شرایط مهیا میشود تا موکلین خورشید به زمین بیایند.  بنابراین امکان انجام این اعمال در سال فقط یکبار می باشد. آنهم فقط در شرف خورشید که خورشید در آن هنگام در مقایسه با سایر کواکب روی زمین تسلط بیشتری دارد.

سنگ شرف الشمس 1400 علاوه بر اینکه اینکه از عقیق اصل تهیه میشود خواص شرف شمس زیادی دارد؛ به همین علت سبب شده تا هم کمیاب وهم محبوب باشد وآن دعایی می باشد که روایات فراوانی دال بر اسم اعظم بودن آن ذکر آمده است .این نقوش فقط در نوزدهم فروردین هرسال که به روز شرف الشمس 1400 معروف می باشد در ساعات مخصوصی وبا آداب ویژه ای آن را بر پشت عقیق زرد اصل حک میشود .اگر خارج از این ساعات حک شود خواص شرف شمس از بین می رود و بی اثر خواهد بود .چون این سنگ ها را توسط اساتید انگشت شماری حک میشوند ودر این ساعات مخصوص تنها تعداد بسیار کمی را میتوانند تهیه نمایند کمیابی و پرطرفداری اش را سبب میشود.مشابه شرف الشمس 1400 در بازار یافت میشود ولی در بموقع نوشته شدن آن شک های فراوان وجود دارد.

اما به جز موارد گفته شده، شرف الشمس چند آداب دیگر هم دارد. اینکه در ساعات مخصوصی از روز نوزدهم فروردین حکاکی شود و به نام شخصی باشد که قرار است از آن دائما استفاده کند. به همین علت می باشد که بین شرف الشمس‌های 1400 که در بازار فروخته می‌شوند سنگ های تقلبی فراوان است. چون اطلاعی از زمان حکاکی آن‌ها، جنس نگین و آداب حکاکی آن موجود نیست و مهم‌تر از همه، نگین شرف شمس به نام استفاده کننده آن حکاکی نشده است. نگین های شرف الشمس در صورت نیاز، در سالیان بعد درست در روز ۱۹فروردین ماه بازنویسی می‌شوند اما خیلی‌ها معتقدند هستند که اگر سنگ به درستی حکاکی شده باشد نیازی به تمدید ندارد.

خواص شرف شمس :

همان طور که بیان کردیم شرف الشمس دارای خواص بسیار فراوان و غیرقابل انکار است. بطور مثال فردی نزد پیامبر اکرم (ص) رفت و از دزدیده شدن اموالش بیان کرد. حضرت رسول (ع) فرمود چرا انگشتر عقیق زرد در دست نمی‌کنی تا از هر شری محفوظ بمانی. همچنین شخصی را از مقابل امام باقر (ع) می‌گذراندند که تازیانه فراوانی بر بدنش وارد شده بود. حضرت از انگشتر عقیق او جویا شدند و اینکه اگر همراه بود تازیانه بر او وارد نمی شد. در موردی دیگر شخصی را نزد حاکم ظالمی می‌بردند که امام صادق (ع) به او انگشتر عقیقش را هدیه داد و به آن شخص آسیبی نرسید. همچنین در احادیث آمده که خداوند همه ملک سلیمان را در انگشتر او قرار داده بود. هر هنگام حضرت سلیمان بر روی انگشتر خود دست می گذاشتند؛ جن، انس، پرندگان و حیوانات در اختیار او حاضر می‌شدند و سخنان حضرت سلیمان را اطاعت می‌کردند. حتی باد از حضرت سلیمان اطاعت می‌کرد و تخت او را نیز جا به جا می‌کرد. خواص شرف شمس برای در امان ماندن از چشم بد، برآورده شدن آرزو ها و افزایش رزق بسیار مفید می باشد. همچنین همراه داشتن سنگ شرف الشمس 1400 سبب حفظ سلامت بدن، از بین رفتن بیماری‌ها، افزوده شدن توان بدنی و آرامش می‌شود.

 

سنگ عقیق زرد بهترین نگین برای حکاکی دعای شرف الشمس

 

نگین عقیق  به ویژه نگین زرد رنگ بهترین مورد برای نوشتن و حکاکی دعای شرف الشمس می باشد. چرا که عقیق دارای فواید بسیار فراوانی است که در روایات و احادیث نیز بیان شده است. سنگ عقیق سبب فراوانی رزق و روزی، حفظ صاحبش از فقر، بلا و گرفتاری و همچنین باعث استجابت دعا می‌شود. امام صادق (ع) درباره خواص انگشتر شرف شمس بر افزایش رزق و روزی بیان کرد: «بسیار عجیب می باشد دستی که انگشتر عقیق داشته باشد از دینار و درهم تهی شود.»  همچنین امام سجاد (ع) بیان کردند: «دستی که انگشتر شرف الشمس در آن باشد، حاجت آن برآورده خواهد شد.» و در روایت دیگری حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «انگشتر شرف الشمس دست کنید تا سبب افزایش رزق شما شود و از بلاها دور بمانید.»  امام صادق (ع) در روایتی به خواص شرف شمس برای ایمن ماندن در سفر اشاره کرده و بیان کردند: «عقیق، ایمن گاهی برای سفر است»  حضرت محمد (ص) نیز وعده داده‌اند که تا هنگامی که انگشتر شرف الشمس در دست شماست، غم و اندوهی بر شما وارد نمی‌شود. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 314
  • بازدید کلی : 953